Dankbaar dat ik zoveel toffe en uitdagende klussen heb mogen doen.
Toen ik begon, vertelde mijn toenmalige leidinggevende Renate me dat ik vooral moest doen waar ik goed in was en wat ik leuk vond. Nou, dat advies heb ik ter harte genomen. Ik heb zoveel mogen toffe initiatieven mogen starten.
Dankbaar dat ik zoveel heb mogen leren.
Omdat ik in de eerste jaren een eenmansband was (dat later een trio werd), kwam het hele communicatiepalet voorbij. Ik leerde in sneltreinvaart bij op professioneel gebied, maar zeker op persoonlijk gebied.
- Ik presenteerde liveshows en kwam erachter dat ik daar keiblij van werd;
- Ik werd een expert in crisiscommunicatie, door ons compliance issue en het grootste datalek in Nederland ooit;
- En ik werd zelfs leidinggevende, wat ik mezelf eigenlijk had voorgenomen nooit te worden maar wat uiteindelijk toch wel heel tof bleek.
En dankbaar voor die toffe collega’s en leveranciers met wie ik samen heb mogen werken.
Ik was bij Bovemij een vreemde eend in de bijt; tussen veel introverten was ik de extravert. En toch paste dat. Ik werd geaccepteerd, gezien én gewaardeerd.
Ik heb bij Bovemij nooit echte frustraties gekend. Wel heb ik mij vaak verwonderd. Over waarom dingen gingen zoals ze gingen. En het soms zo moeilijk was, terwijl het zo gemakkelijk leek. Met Team Communicatie zochten we de ruimte op. We keken naar wat er wel kon. En maakten op die manier impact.
Toch werd ik steeds benieuwder naar de wereld buiten Bovemij. En toen ik eind 2023 thuis uitsprak dat ik misschien in de zomer maar eens afscheid moest gaan nemen van Bovemij, voelde ik aan mijn buik dat ik dat gevoel niet kon negeren.
Donderdag was mijn laatste werkdag, inclusief bingo en exclusief lange rij. Ik werd overladen met een grote bak liefde. Het zou bijna een reden zijn om te stoppen met je baan. 😉
Ik ga nu de Tussentijd in. Want wat was, is niet meer. En wat gaat zijn is nog onbekend. Ik ga de komende maanden dan ook onderzoeken wat mijn volgende stap(pen) gaat/gaan zijn.
Tot aan de zomer draag ik mijn Bovemij-werk over aan mijn opvolger Brenda Gerritsen. Ik ga bij wat bedrijven mijn training ‘Je sh#t op orde’ geven, over persoonlijke productiviteit. En ik ga een opdracht doen bij een hele toffe maatschappelijke organisatie (waarover later meer!).
En voor de rest ga ik het eens meemaken. Af en toe eens op mijn van collega’s gekregen bank zitten en gewoon mijmeren.
Heel veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan 11 heel mooie jaren Bovemij. Het was me een genoegen.